Revista CEFAC
V.11 supl.2

EDITORIAL I - EDITORIAL II


___________________________________________________________________LINGUAGEM - LANGUAGE

HABILIDADES DO DESENVOLVIMENTO DE PREMATUROS
Development abilities in preterm
Dionísia Aparecida Cusin Lamônica, Mirela Machado Picolini

SOBRE O DESENVOLVIMENTO DA LINGUAGEM DE GÊMEOS MONOZIGÓTICOS
Development of language in monozygotic twins
Naraí Lopez Barbetta, Ivone Panhoca, Maria de Lurdes Zanollii

VOCABULÁRIO EXPRESSIVO DE CRIANÇAS COM DIFERENTES NÍVEIS DE GRAVIDADE DE DESVIO FONOLÓGICO
Expressive vocabulary of children with differently severe grades of phonological deviation
Marcia de Lima Athayde, Queiti Carvalho, Helena Bolli Mota


INFLUÊNCIA DAS VOGAIS NA ESTIMULABILIDADE DOS SONS LÍQUIDOS
Vowels influence in the stimulability of liquid sounds
Márcia Mathias de Castro, Haydée Fizbein Wertzner

INTERDISCIPLINARIDADE NA FONOAUDIOLOGIA: A CONCEPÇÃO DO PROFESSOR
Interdisciplinarity in speech language therapy: the teacher’s conception
Renata Mancopes, Luiz Roberto Agea Cutolo, Danielle Tesch, Fernanda Schultz, Rafaela Bittencourt Pedroso Santos, Rafaela Mafatti, Taisa da Silva

DESEMPENHO DE ESCOLARES COM E SEM DIFICULDADES DE APRENDIZAGEM DE ENSINO PARTICULAR EM HABILIDADE FONOLÓGICA, NOMEAÇÃO RÁPIDA, LEITURA E ESCRITA
Performance of students with and without learning difficulties in phonological awareness, rapid naming, reading and writing from the private education system
Simone Aparecida Capellini, Talita Laura Braz Capano Conrado

O DÉFICIT EM CONSCIÊNCIA FONOLÓGICA E SUA RELAÇÃO COM A DISLEXIA: DIAGNÓSTICO E INTERVENÇÃO
The deficit in phonological awareness and its relation with dyslexia: diagnosis and interventions
Vanessa Panda Deuschle, Cláudio Cechella

RELAÇÃO ENTRE CONSCIÊNCIA FONOLÓGICA E DESVIO FONOLÓGICO EM CRIANÇAS DA 1ª SÉRIE DO ENSINO FUNDAMENTAL
Relation between phonological awareness and phonological disorders in children in 1st grade of basic education

Giovana Furlin Rizzon, Patrícia Chiechelski, Erissandra Gomes

AVALIAÇÃO DA FLUÊNCIA VERBAL EM CRIANÇAS COM TRANSTORNO DA FALTA DE ATENÇÃO COM HIPERATIVIDADE: UM ESTUDO COMPARATIVO
Verbal fluency evaluation in attention deficit disorder with hyperactivity children: a comparative study
Danielle Câmara Silveira, Leila Maria Avila Passos, Priscila Carla dos Santos, Ana Lúcia de Magalhães Leal Chiappetta

AUTISMO: UMA AVALIAÇÃO TRANSDISCIPLINAR BASEADA NO PROGRAMA TEACCH
Autism: a transdisciplinary approach based on TEACCH program
Caroline Sianlian Kwee, Tania Maria Marinho Sampaio, Ciríaco Cristóvão Tavares Atherino

CORRELATOS ENTRE O PERFIL COMUNICATIVO E ADAPTAÇÃO SÓCIO-COMUNICATIVA NO ESPECTRO AUTÍSTICO
Correlates between communicative profile and social communicative adaptation in the autistic spectrum
Priscilla Faria Sousa-Morato, Fernanda Dreux Miranda Fernandes

AVALIAÇÃO DA LINGUAGEM ORAL E ESCRITA EM SUJEITOS COM SÍNDROME DE ASPERGER
Language assessment in subjects with Asperger Syndrome
Karin Ziliotto Dias, Renata Cristina Dias da Silva, Liliane Desgualdo Pereira, Jacy Perissinoto, Carla de Queiroz Bergamini

CARACTERIZAÇÃO DOS DISTÚRBIOS COGNITIVOS NA DOENÇA DE PARKINSON
Characterizing cognitive disorders in Parkinson’s disease
Mônica Maria de Azevedo Mello Carvalho Galhardo, Ana Karênina de Freitas Jordão do Amaral, Ana Cláudia de Carvalho Vieira

A PRODUÇÃO DO CONHECIMENTO EM FONOAUDIOLOGIA EM COMUNICAÇÃO SUPLEMENTAR E/OU ALTERNATIVA: ANÁLISE DE PERIÓDICOS
Knowledge production in speech therapy on augmentative and alternative communication: survey on journals
Simone Krüger, Ana Paula Berberian, Ana Cristina Guarinello, Giselle Aparecida de Athayde Massi

CONHECIMENTOS, ATITUDES E PRÁTICAS DOS MÉDICOS PEDIATRAS QUANTO AO DESENVOLVIMENTO DA COMUNICAÇÃO ORAL
Knowledge, attitudes and practices of pediatricians regarding the development of oral communication
Luciana Paula Maximino, Marina Viotti Ferreira, Danielle Tavares Oliveira, Dionísia Aparecida Cusin Lamônica, Mariza Ribeiro Feniman, Ana Carulina Pereira Spinardi, Simone Aparecida Lopes-Herrera

 

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Revista CEFAC - Speech, Language, Hearing Sciences and Education Journal - ISSN 1516-1846 - Revista eletrônica: ISSN: 1982-0216